tirsdag 18. juni 2013

Sykle til jobben

Da har jeg sett meg lei av å krangle med bilister på vei til jobb, så slengte inn ett innlegg på terrengsykkel.no for å høre om noen kjente til en sti eller to fra der jeg bor mot jobben... Jaggu fikk jeg ikke svar :-D

Så, startet som noen foreslo, noen hundre meter neddi gata for den nedlagte bensinstasjonen i genral bangs vei. Det har regnet i natt så den første brua (av tre) var skikkelig såpeglatt.. Hadde stor fart inn mot brua, så gikk selvfølgelig på trynet, sykkelen forsvant under meg... Var litt usikker om jeg skulle fortsette eller ikke (bor bare 3-400meter unna), men valgte å peise på videre :-D

Fant ikke stien etter at man har kommet seg over (under) togskinnene... Mener jeg så utgangen helt nede ved asfalten, så mulig jeg prøver den oppover etter jobb...

Så, nesten ett lite høydepunkt: Ved Sluppenbrua samler det seg en del "karbon-raketter" og "birken-fanataster" som venter på grønn mann... Det er en skikkelig "rar" steming og folk posisjonerer seg for å komme først over krysset (virker det som). Så jeg la meg bak de "værste" gutta over brua for å lodde stemninga... Etter brua når klatringen begynner, satte min gamle fulldempet Canyon inn nådestøte! Jeg tråkka på og dro forbi alle, kikket ikke tilbake før jeg var på toppen og da lå alle karbon-gutta langt baki der, bortsett fra en som beit sa fast og smilte når jeg snudde meg (skulle bare mangle, gikk jo egentlig ikke så fort)...mohaaaa..

Bra start på morgenen som resulterte i følgende:
* Oppdagelse av ny sti/grusvei (mye bedre enn asfalt, sinte bilister og bøchmansveien)
* Sesongens første tryn
* Skrubbsår på føtter og armer samt en tommel som er stiv og vond
* Skeivslått gir skifter og bremse hendel
* Forbedret selvtillit mht klatreferdigheter

Tråkk på
Kjetil

PS! fyller ikke 39 før i oktober ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar